In opdracht van SUN Nederland heb ik meegeholpen om een Kennisdocument te ontwikkelen met daarin informatie, ervaringen en aanbevelingen rondom de toegang tot mondzorg voor financieel kwetsbare groepen. Hulp- en dienstverleners doen in toenemende mate aanvragen bij noodhulpbureaus op het gebied van mondzorg voor hun cliënten die dit niet kunnen betalen. Over de jaren 2019 – 2023 is deze toename ook terug te zien in de gegevens over mondzorg uit het Datadashboard Urgente Noden. Om de toegang tot mondzorg voor financieel kwetsbare groepen te verbeteren doet SUN Nederland op basis van deze praktijk aanbevelingen aan samenwerkingspartners en overige geïnteresseerden
U kunt het Kennisdocument Mondzorg bij SUN Nederland opvragen en verder verspreiden naar personen waarvan u denkt dat ook zij een rol kunnen spelen bij het toegankelijker maken van mondzorg. Stuur een mail met uw contactgegevens naar info@sunnederland.nl onder vermelding van “Graag ontvang ik het Kennisdocument Mondzorg”.